piątek, 1 lutego 2013

Targ zamknięty!


Zimowa karuzela transferowa już za nami! Wczoraj (tj. 31.01.2013) zapadły ostatnie decyzje w spawie wielu piłkarzy. Jak to już bywa, większość transferów dokonano ostatniego dnia okienka. Choć nie wydano jakiejś spektakularnej kwoty, ale i tak było w miarę ciekawie. Ja wybrałem kilka interesujących dla mnie transakcji.

Trafnie wypowiedział się na swoim twitterze, były reprezentant Niemiec, Didi Hamann, który zapytał czemu zimowe okno transferowe jest otwarte przez 4 tygodnie, jeśli 95% transferów jest zatwierdzona w ostatnim dniu. Moją odpowiedzią jest to, że jednak sportowe media muszą o czym pisać przez cały styczeń, a plotki w sprawach kupna i sprzedaży piłkarzy są ciekawe, więc dlatego okres pozwalający na pozyskanie gracza trwa tyle. Ale już na poważnie.

David Beckham do PSG
O tym, że Anglik zmieni klub było wiadome już od początku grudnia. Jednak nikt nie wiedział, jaką koszulkę ubierze. Już po krótkim czasie mówiono, że potencjalnym pracodawcą Beckhama będzie PSG. No i hipoteza została potwierdzona. Tylko o co chodzi paryskiemu klubowi? Wg mnie jedynie co kierowało petrodolarowy klub, było pozyskanie jeszcze większej popularności i ilości fanów za sprawą popularnego sportowca. Nie oszukujmy się. David nie jest już na takim poziomie, aby mógł wnieść sporo w szeregi francuskiej drużyny. W LA Galaxy miał spokojne szanse na pierwszy skład, ale PSG operuje większą ilością pomocników, którzy są młodsi i również dobrzy, a nawet lepsi. Sam David chyba przeczuwał, że nie będzie grał za często. Więc co nim kierowało? Pieniądze? Chyba nie, ponieważ jak wierzyć mediom, całe honorarium za wszystkie miesiące przekaże na biedne dzieci, mieszkające w Paryżu. Jednak gdy zastanawiałem się, po co Anglik przyjechał do stolicy Francji, olśniło mnie. Może być to ten sam powód, co przejście do Los Angeles. Przecież Paryż to centrum mody, perfum itd. A jak wiadomo, David wraz z żoną nieźle odnajdują się w tym świecie. Wybrał zapewne ten kierunek z powodów głównie reklamowych i biznesowych. Więc może po Paryżu jeszcze Dubaj :) ?

Super Mario w AC Milanie.
Mario Balotelli wraca w znajome strony. Kilka lat temu grał w Interze, a teraz zamierza reprezentować lokalnego rywala. Widać, że kibice Ressonerich bardzo ucieszyła wieść o tym, że Włoch przychodzi z Manchesteru City. Mario jeszcze nie zdążył się rozpakować, a już wybuchły zamieszki na ulicach Mediolanu, wywołane przez entuzjastycznych fanów jego nowego klubu. Ale takie sytuacje są w pakiecie wraz z nim. Zawsze musi być awantura przez niego, nawet gdy osobiście nie bierze w tym udziału. Co do transferu. Dobry ruch AC Milanu, który na pewno skorzysta bardzo z tego kupna. Oby także Balotelli szybko został wyróżniającą się osobą w ekipie Allegriego. Oczywiście w sensie pozytywnym. Już nawet zdążył strzelić bramkę, co prawda rywalowi z Serie D, ale zawsze jakiś początek.

Salamon w Milanie.
Pozostaje we Włoszech. Bardzo ucieszył mnie fakt, że Bartek został doceniony. Tylko, że jak większość z nas, nie wiem jak bardzo dobrze gra! Zawsze mnie intrygowało, że jest chwalony, a jeszcze nie obejrzałem żadnego jego meczu. Jedynie co mi pozostawało to wierzyć mediom, które lubią często przesadzać. Ale oferta od AC Milanu jednak o czymś świadczy, więc wierzę, że jest dobry. Hm...... jedynie co mnie gryzie, to sprawa, że nadal nie będę miał szansy obserwowania jego poczynań w telewizji. Ok i fajnie, że na cztery lata zatrudnił się w tym gigancie, ale jakie on ma szanse, żeby w szybkim czasie wystąpić w kilku meczach Serie A? Marne. Wolę nie wpadać w ogólny zachwyt, bo już wielu Polaków doszło do dobrych klubów, co potem okazało się totalną klapą i musieli wracać z podkulonym ogonem do Polski.

Drogba w Galatasaray. Czy aby na pewno?
Były piłkarz m.in Chelsea, podpisał kontrakt z mistrzem Turcji, co dla wielu było niespodzianką. Ja także byłem zdziwiony decyzją Drogby, ponieważ uważałem, że mógł dostać kilka lepszych ofert. Jednak wybrał kierunek Turcji i tam będzie grał, ALE możliwe, że jednak nie. Shenhua nie zgadza się na transfer, twierdząc, że Didier nadal jest ich piłkarzem. Reprezentant WKS unieważnił swój kontrakt z chińskim klubem, ponieważ nie płacił mu od trzech miesięcy. Ale drużyna z Szanghaju zaprzecza i domaga się potwierdzenia swoich racji przez Chiński Związek Piłkarski. Kto ma racje, tego dowiemy się na pewno w najbliższym czasie. Ja osobiście chętnie zobaczyłbym Drogbę w barwach Galatasaray, choć tureckiej piłki nie lubię. Ale czy Didier nie ma większych ambicji? Choć ma 34 lat, ale nadal mógłby się sprawdzić w czołowych ligach i wolałbym go tam widzieć, niż w Stambule. Chodziła plotka, że Juve się nim interesowało i kilka innych drużyn.

Mateo Kovacić w Interze.
To ma być odpowiedź na Balotelliego w Milanie. Inter za 11 mln kupił Kovacić'a, Chorwata który jest bardzo chwalony. Ja nie wiem jak się prezentuje, ale sądząc po pozytywnych reakcjach w jego kraju, można powiedzieć, że przeciętnym piłkarzem nie jest. Kiedyś nawet przeczytałem, że został porównany do Messiego. Ile w tym prawdy? Nie wiem i chętnie zobaczę go w Interze. Mediolański klub musi w niego wierzyć, jeśli w kilkanaście godzin postanowił wyłożyć na stół taką kwotę za 19-sto latka. Podobno zachowuje się dojrzale i profesjonalnie, mimo tak młodego wieku. Co się dziwić, jak już w wieku 16 lat zagrał swój pierwszy mecz w chorwackiej ekstraklasie i strzelił gola. Chętnie będę go obserwował. Może nowa nadzieja dla tego kraju?

Jeszcze upatrzyłem kilka innych transferów, które są wyłącznie dla mnie ciekawe. Mateuszowi Klichowi nareszcie udało się uciec z Wolfsburga, które okazało się dla niego kompletną klapą. Cieszy mnie, że został wypożyczony do PEC Zwolle i oby tam znów wrócił do swojej dobrej dyspozycji.
Jestem smutny, że Piech teraz opuścił Ekstraklasę. Jeszcze gorzej, że poszedł do Turcji, które ewidentnie nie lubi Polaków. Choć Grosicki i Mierzejewski jakoś sobie tam radzą, ale wielu innym się nie udało. To samo może czekać Arka, który zaryzykował Będę bał się o niego.
Kto zna Bena Starostę? Były młodzieżowy reprezentant Polski, grał w Lechii Gdańsk i snuł się po Anglii. Były piłkarz Miedzi Legnica podpisał umowę z....Global FC, który jest mistrzem Filipin. Gratuluje mu dobrego wyboru, bo pierwszy skład ma pewny. Niech uważa tylko na jakieś tropikalne choroby, a będzie dobrze! Fornalik także pali się do wyjazdu w tamte rejony!

2 komentarze:

  1. Klich w Holandii, czyli za parę miesięcy wróci do kolebki ... Ekstraklasa wita!

    Biznes się kręci. Najbardziej zadowoleni wszelkiej maści pośrednicy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Beckham w PSG zapewne wystąpi w nowej paryskiej kreacji? Muszę przyznać, że mnie te transfery to średnio interesują. Nic z nich nie przybywa, oprócz kasy na kontach pośredników czyli tzw. menedżerów.

    OdpowiedzUsuń